måndag 30 juli 2012

Ett steg framåt | Två steg bakåt

Så ser det ut. Jag hade tre filmer för prövning på Folkets Bio inför höstens förfilmsprogram men ännu inget svar. Men det är ändå avgjort; programmet för hösten är lagt och inget bidrag från Pretto film är med. Ett inskickat bidrag till Rimini Film Festival kom inte heller med. Så ser det ut. När det gäller film måste jag söka upp arenor som är mer anpassade för mina filmer.

Å andra sidan; jag är Veckans konstnär på Konstkvarteret med start idag. Jag har ett fotografi med i världens största curerade webbaserade konstutställning. Några positiva kommentarer dyker upp då och då för både filmer och fotografier, både på mina svenska och internationella sajter.

Det jag gör är alltid i första hand för min egen skull; jag försöker visualisera sådant som intresserar mig. Om det sedan kan ge något för någon annan så är det en bonus - som man brukar säga. Men inte mindre sant.

Inga kommentarer: