söndag 29 maj 2011

När något lyckligt faller |


(Tack Finland för bildlån.)

I går fick jag en positiv respons på min senaste kortfilm Falling. Lycka störtade emot mig. Författaren och filmaren (bland mycket annat) Carl Henrik Svenstedt kommenterade filmen sålunda:
Underbar betraktelse! Det är härligt att några håller experimentfilmens svåra konst vid liv.
Den som vill kan se filmen på Shooting People! CH har även uttalat sig positivt om en annan av mina kortfilmer, Embraced by Time - Remember Us. Detta, tillsammans med vänners kommentarer, har underlättat att traska vidare på denna ensliga och märkliga stig.

Dock, dessa filmer kräver ett visst format och bra ljud för att, möjligtvis, fånga en publik. Håll uppsikt, en inbjudan och information om en kommande retrospektiv (som jag valt att inleda med!) kommer att bli synlig här via bloggen och på andra ställen. Arbetsnamnet är KORTIS En minifestival för korta filmer producerade av Pretto film - en retro:spektiv. Tanken är att visa filmerna på biograf och eventuellt tillsammans med ett antal utvalda fotografier som ju produceras parallellt med kortflmerna. Denna kombo gör val av plats lite mer bekymmersamt. Men kommer att lösas.

2 kommentarer:

Anna sa...

När??
/Anna

Bo G Svensson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.