fredag 9 januari 2009

När passar David Sylvian bäst? Anywhen!


(Thomas Feiner.) Hösten 2007 var jag på Chinateatern tillsammans med kamrat H. och lyssnade på en konsert med David Sylvian - glimrande! Sylvian är en musiker ständigt på väg mot nya uttryck. Han fångar också upp andra musiker som han fattar tycke för och samlar dem på sin egen etikett SamadhiSound. Sommaren 2008 gav han ut den svenske musikern Thomas Feiner och bandet Anywhens andra platta The Opiates - Revised, ursprungligen utgiven 2001. Pretto film rekomenderar en lyssning! Lyssna här och se några videor därborta! En soloplatta är på gång. En större artikel om Feiner finns att läsa i tidningen Studio nr 9 2008.

3 kommentarer:

H sa...

Ja, detta förtjänar verkligen djupare studium! Har man tid att försjunka i kontemplation och ... bara lyssna, kan jag rekommendera även hr Sylvians brors (Steve Jansen) platta!

Bo G Svensson sa...

Ett utomordentligt tips!

H sa...

Mitt hävdande att jag sett hr Zimmerman fick sig förresten en knäck för en vecka sedan. Mot min vilja begick jag då åter globen. Enär comedianten till och med tog fler än ett steg i takt till sin musik, presneterade sina medmusikanter (så man hörde det!) och åtminstone rev av tre låtar som var ... bra... måste jag säga att det var det bästa jag hört av honom på tio år! Nåväl, fascination är nog uttrycket och känslan som uttrycker det hela - samt naturligtvis; absurditet!