fredag 20 juli 2012

100 Curators | Saatchi Online | Very Soon!

Fick ett mail i förmiddags från Rebecca Wilson, Director of the Saatchi Gallery, London, som annonserade att mitt fotografiska verk blir synligt under helgen, dvs lördag eller söndag - så håll utkik! Jag mailade tillbaka och ställde frågan om att få använda Saatchis foto på min blogg av den för mig ännu okände (men nu betydligt mer inringade) curator i vars urval jag ingår. Prompt kom svar; ok. Sympatiskt. Om jag lovade att sprida det goda ordet - och det gör jag ju.

Vem är nu denna curator som med säker blick valt ett fotografi som jag ännu inte vet vilket det är? Vare sig det blir lördag eller söndag så innebär detta att 'min' curator är en av de namnkunnigaste tillika namngivna i Saatchis pressmeddelande.

Lördag - Peter MacGill, President Pace/MacGill Gallery i New York, grundat 1983. Han bedöms vara ''one of the most important contemporary photographic gallerists''.

Söndag - Catherine Hug, curator på Kunsthalle Wien. Arbetat med utställningar, events och video.

Använd denna länk för att komma till 100 Curators 100 Days.

Läs gärna pressmeddelandet i sin helhet.

''Saatchi Online launches world's largest online exhibition created by top curators from around the world.''

Inga kommentarer: