måndag 11 juli 2016

Here we go again |

(Click!) Så var det dags igen. Semester kallat av somliga. Jag gör en Bergman. En film på sommaren. Vad ska man annars göra?

Nytt verktyg på ingång. En Sony Cybershot DSC-RX100 IV.

Liten, behändig, kompetent.

Två fullskrivna A4-papper är just nu min utgångspunkt till något jag kallar för The Secret Garden.

Att göra film på mitt sätt - som att kasta ett nytt tusenbitars pussel upp i luften och låta bitarna ramla ner - utan att först titta på locket.

Arkiverade pusselbitar, återanvända bitar, omgjorda, nya. Så ser det ut just nu.

Vad händer med det pågående projektet Pickup | Tracks? Det pågår fortfarande. Liksom mitt ursprungliga projekt Dreams of a Morpheinist som startade denna blogg och hemsida.

Himlen mörknar, regn mot fönstret. Nu blir det en stunds musik i Den Stora Anläggningen.

Inga kommentarer: