lördag 1 maj 2010

Studio Monolith | Omkoppling sker


(Klicka för större bild.) Bilden visar en del av studion Phonurgia, bara för att få lite studiokänsla i detta inlägg. Studio Monolith är enklare, dock tillräckligt svår eftersom midiklaviaturet vägrade låta igår kväll när nya soundscapes skulle tas fram till de kommande två kortfilmerna. Enerverande är en snäll omskrivning. Felsökningar gjordes men det idag uppdagade felet vägrade att låta sig hittas. Digitalkameran hade i veckan pulats ner bakom klaviaturet och råkat ställa om en mycket liten omkopplare, en liten parvel som jag hade glömt bort fanns, men som jag drog mig till minnes i förmiddags och hittades av mitt sökande finger för att sedan blängas på där jag stod böjd över klaviaturets baksida. Som straff kommer det att bytas ut mot ett större och bättre.

Soundtracket för nu blir den i veckan anlända CD:n av och med Sofie Livebrant From Here To Here. Good stuff.

Inga kommentarer: