måndag 3 maj 2010

Guess Who's Coming To Dinner | Aqualung


(Klicka för större bild.) Bilden är från London, 1983. Denne trottoarmålare plåtade jag efter att ha, truly, beundrat hans kritmålningar. Jag frågade först, han sa ok, kammade skägget och satte sig tillrätta. Voilá! En polare till Jethro Tulls Aqualungfigur.

I afton serverade jag mig en pasta med god olivolja, nymalen svartpeppar, basilikapesto och nyhyvlad parmesan i riklig mängd samt ett gott rött vin. Därtill en nyanländ DVD från good old England (nåja), en livekonsert från 2008 med Jethro Tull i Basel - senaste uppsättningen av bandet som jag nyligen såg på Annexet. En hel del goda låtval; en Roland Kirk, en bluesgoding, Dharma for one med hemgjort instrument - ett saxmunsycke fastgaffad på en bambuflöjt, en skapelse från 1968, och flera andra sällan spelade låtar.

Den tidiga kvällens soundtrack blir ytterligare ett Tullalster - Christmas Album från en liveinspelning från St Bride's kyrka 2008.

Inga kommentarer: