fredag 24 februari 2012

PurePhoto | Nytt cyberfönster

Ett nytt fönster i cybern - eller ett svart hål? Framtiden får utvisa vilket. Jag fick i veckan ett mail från Saatchi Online, nätgalleriet. Nicholas Forrest (en konstkritiker m.m.) påstod sig gilla mina foton som ligger på Saatchi och föreslog att jag skulle sälja genom nätgalleriet Pure Photo. De säljer foton utvalda av egna curators. Snick-snack, dvs mailet? Sajten finns och en nätsökning ger träffar från fotografer som sålt - även från Sverige. Nu har jag i alla fall lagt upp 27 av mig utvalda fotografier för beskådan. Jag finns där men ännu inte till försäljning. Återstår att se om det händer något.

Trådar utan ände är det många av just nu; ett nystan av väntan. Men arbetet med fotografi och film rullar på...

PurePhotos hemsida

Inga kommentarer: