söndag 24 juli 2011

The shoe must go on |

Omkörd av semestern. De s.k. lediga dagarna leder och jag ligger några dagar efter med att fylla dem med allt vad tänkt var. Men ändå. Arbetet med att försöka upplysa det överbefolkade utrymmet för rörlig bild om Pretto films existens fortgår. Mailade Lumen Eclipse min portfolio på Shooting People. På Lumen ligger en tidig video av Anri Sala. Har även mailat länkar till två av mina filmer till Short & Sweet TV, London och Toronto. Även Tenderpixel Exhibitions i London har fått mail om min verksamhet. Många trådar har det blivit, men ännu utan svar. Gäller även en förfrågan till shopen på Kulturhuset,  plan 5, om försäljning av mina böcker.

Lena L. tycker att min kortfilm Watchtower från 2008 är som en haikudikt. En jämförelse jag tycker om. Även Andrej Tarkovskij gör i sin bok Den förseglade tiden ett antal jämförelser med filmens koppling till poesin. Grundläggande för treradingarna är att tre enskilda element i kombination ger upphov till en helt ny egenskap som inget enskilt element äger.
Säv som skurits för taken
Nu står stjälkarna övergivna
Täckta av nyfallen snö

Basho
Passa på - mellan 20 juli och 7 september kan man via Visual Container TV titta på 26 av videokonstnären Anders Webergs filmer!

Inga kommentarer: