(Click!) Julilugnet har lägrat staden. Utom vid vissa turisttråk, som sig bör.
Kamrat J och jag stärkte oss med en lunch på några smörrebröd innan tunga kameratillbehör inköptes för min del; kamerarem och laddare. Efter denna pärs lugnade vi våra nerver med en fika på NK, Franska Caféet, bland tanter och barn. Goda bakverk.
Vi flanerade oss sedan genom Kungsträdgården varpå krafterna tröt. En taxi förde oss raskt till Fotografiska. Penn och i viss mån Berning och Di Battista var huvudmålet. Men Like a Horse var bättre än väntat. En viktig utställning missades.
Fyllda av kulturens kraft äntrade vi den långa trappan (Söderbergs trappor) upp till Söders höjder. Carl Antons gamla ateljé i den gamla Stadsgårdshissens övre byggnad, som han räddade från rivning, verkade övergiven (fram till 1987 hade C A den som ateljé). En kort vila i Cornelisparken innan vi fortsatte över kyrkogården vid Katarina med målet vårt stamlokus vid Mariatorget.
Kamrat J och jag stärkte oss med en lunch på några smörrebröd innan tunga kameratillbehör inköptes för min del; kamerarem och laddare. Efter denna pärs lugnade vi våra nerver med en fika på NK, Franska Caféet, bland tanter och barn. Goda bakverk.
Vi flanerade oss sedan genom Kungsträdgården varpå krafterna tröt. En taxi förde oss raskt till Fotografiska. Penn och i viss mån Berning och Di Battista var huvudmålet. Men Like a Horse var bättre än väntat. En viktig utställning missades.
Fyllda av kulturens kraft äntrade vi den långa trappan (Söderbergs trappor) upp till Söders höjder. Carl Antons gamla ateljé i den gamla Stadsgårdshissens övre byggnad, som han räddade från rivning, verkade övergiven (fram till 1987 hade C A den som ateljé). En kort vila i Cornelisparken innan vi fortsatte över kyrkogården vid Katarina med målet vårt stamlokus vid Mariatorget.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar