tisdag 4 augusti 2009

Resande i korta filmer

Så kan jag känna mig när jag letar efter sajter, forum eller sammanhang för att visa den lilla skaran av kortfilmer som slunkit ut från Pretto film. London slank jag ur, tyvärr. Har inte någon möjlighet att ta mig till The Hospital Club i morgon för den surgery som erbjudits Urban Etude.

I dag är första dagen på min semester. Den kommer som jag tidigare har nämnt att fokuseras på arbetet med den längre filmen Dreams Of A Morpheinist. Loggböcker från det arbetet inklusive bilder/video från det fortsatta inspelningsarbetet och redigeringen kommer att synas här och på hemsidan tämligen frekvent under hela augusti månad.

När passar det bäst att ägna en tanke på filmarbetet? Hvergang! Dvs när jag ätit lunch ute de senaste veckorna har detta kombinerats med filmarbete i form av texter, idéer m.m. som skrivits ner i min Moleskine. All ledig tid måste tas tillvara, på ett sant Kafkavis.

2007 kom den förträffliga sammanställningen i bokform av alla spännande projekt och föreställningar som ägt rum på Forum: Källarhändelser. Forum Nutidsplats för kultur. I en artikel av Magnus Bergh , Film i Prousts stil, så citeras Tarkovskijs filmestetiska studier från Den förseglade tiden. Denna bok saknades i min filmhylla vilket genast åtgärdades och den bör anlända dit under morgondagen.

Kolla gärna in Forums sajt, så ska jag övergå till att få till en ny startsida till Pretto films hemsida.

Inga kommentarer: