tisdag 20 januari 2009

GIFF

I veckan är det dags för den 32 upplagan av Göteborg International Film Festival. Och jag är inte där, återigen. Men jag har trevliga minnen från hotell Rivertons Skybar i alla fall. Jag har gått igenom katalogen med de 450 filmerna. Det jag först lägger märke till är dock annonsen för Freddie Wadlings nya och idag släppta dubbel-cd - The Dark Flower. Ser också att Hans Appelqvist på scen presenterar sina ljudbilder tillsammans med videoprojektioner. Konstfilm ur Borås konstmueums samling visas också, intressant. Som vanligt mycket bra och spännande kringarrangemang. Därutöver film, film. Finns en handfull som jag kommer att bevaka att jag på ett eller annat sätt ser framöver. Vilka det är återkommer jag till. Det finns ett soundtrack också till detta inlägg. Detektivbyråns senaste, Wermland. I korthet: I like! Lyssna både här och där!

Inga kommentarer: