torsdag 21 april 2016

Alfred Guzzetti | Ny video

Jag är återigen inne i en mailväxling med Alfred Guzzetti, Professor of Visusal Arts vid Harvard. Förra gången var 2011 då jag skickade honom ett mail efter att ha sett hans video The Tower of Industrial Life (2000). Uttryckte kort mitt gillande av videon som jag blivit uppmärksammad på av filmaren och författaren m.m. Carl Henrik Svenstedt. Jag avslutade mitt mail med en länk till min då senaste video, Falling. Han skrev i sitt svarsmail att han såg fram emot att se den. Om så blev fallet vet jag inte.

Pågående mailväxling handlar om hans senaste video från 2015, Passage. Det jag vet är att den är ''experimentell'' till formen och att de två stillbilderna från videon fångade mitt intresse.

Jag har beställt ett exemplar av videon (17 minuter), ska bli spännande att se den. Den köps direkt av honom och inga betalfunktioner finns på hemsidan, vilket resulterar i ett antal mail.

Noterade att det varit ovanligt många spelningar av mina filmer på Vimeo under veckan, bl.a. från USA. Kanhända att Mr Guzzetti denna gång blev nyfiken på köparen från denna norra utpost i världen. Jag avslutade givetvis mitt mail med adressen till min hemsida, you never know...

Så, ännu en rapport om händelser i den yttersta periferin av en tillvaro.

Inga kommentarer: