söndag 18 mars 2012

Time Bells | Filmlogg


































(Click!) Grafikkortet ger sveket ett ansikte; illasinnade komponenter formerade till elakt spel. Försöker bemöta detta med list. Går sådär. Men filmen framskrider. Men är inte nöjd på långa vägar än. Dock, har ett antal punkter (många) på åtgärdslistan. Mycket handlar om att följa manus. Men: jag är en manusbrytare. Det ger mig utmaningar jag inte alltid är redo att anta. Men det brukar landa där, till slut.

När det tar emot gör jag det klassiska - någonting annat. Därav de båda bilderna ovan; tvenne stilleben. I lördags lät jag ett möte uppstå mellan kamrat Olympus Wide från 1959 (ett gott år på jorden) och en formidabel bok från samma decennium, Paris hemliga tecken, ursprungligen från 1952 - då med fotografier till samma texter. Om boken har jag gjort ett blogginlägg tidigare. I min version av boken från 1959 möter Göran Schildts text härliga illustrationer av Roland Kempe.

Det ännu varma stillebenet under togs nyss och berättar om att det just nu pågår ett skanningsarbete av gamla diabilder. En del kommer kanske att dyka upp här på bloggen, som t.ex. Estland 1994 redan har gjort.

Inga kommentarer: