söndag 12 augusti 2012

Snapshots |

(Click! Swimming With Tarkovsky.)

Hämtade ut fyra printar från rammakaren i veckan. De såg bra ut. Håller nu på att välja ut nästa omgång från gjorda eller planerade printar.

Gör tämligen täta justeringar och genomgångar av samtliga fotografier som ligger på Saatchi Online. Det verkar som om det rör sig lite mera folk därute nu, dvs på min profilsida. Har fått flera kommentarer och dito favoritmarkerade, vilket innebär en extra exponering på andras sidor. Kul, men inte avgörande för produktionen; den fortsätter oavsett vad som händer eller inte händer. Fyra fotografier från sviten Reading My Memories gillas särskilt på olika sätt; Hopper Street, Girl With a Hair Brush, Swimming With Tarkovsky och Trees Against a Green Sky. Ett fotografi är sålt; Slussen | In Memoriam I. Detta gör att jag måste, om jag säljer flera, fylla i två blanketter till det amerikanska skatteverket.

I veckan anlände äntligen en dubbel-DVD från Amazon; dokumentärfilmen om den amerikanske tonsättaren Philip Glass, en film av Scott Hicks som regisserade filmen Shine. Bra film, jag har en faiblesse för filmer som försöker visa skapande processer.

Lite filmidéer och lösningar till pågående projekt skrivs ner då och då, även om året så här långt har haft fokus på fotografi. Jag har även dragits med tekniska problem med videoredigeringen som jag i veckan har löst genom ett nytt grafikkort. Kommande vecka ägnas filmprojekten.

Tidigare semesterplanering ålade mig att arbeta vidare med bild- och textboken Den Stilla Filmen. Så har inte skett - ännu. Den jobbar i bakgrunden; urval av bilder och texter och inte minst hur de ska samsas och presenteras. Ett  utkast på 20 A4-sidor finns att arbeta vidare ifrån, men inte layoutat.

Inga kommentarer: