fredag 21 oktober 2011

Bastugatan 21 |

Foto: Jan Edvardsson. Jag läser Lundells senaste roman, Allt är i rörelse. Visst är det så. We are all travellers. För mig finns många skäl att läsa Lundell; han är 10 år äldre, uppvuxen på en parallellgata, vandrar samma stråk i stan som jag - om och om igen. Bor i exil, återvänder alltid till stan på ett eller annat sätt. I boken hamnar han i en lya på Bastu 21. På just den adressen försökte jag få min första lya. Tyvärr misslyckades det. Försökte sedan med en källarlya i Gamla stan, Baggensgatan. Rann ut i sanden. Men lyckades få en på Hornspuckeln. Inte illa. Bra läge, många besök, ofta natteid, både av de som var välkomna och andra mindre. Saknar mitt svala förråd under den inbyggda stentrappan, lämpligt för vin.

Lunchsoundtrack är Jan Johansson in Hamburg with Georg Riedel - blandade inspelningar från 1964 till 1968. 

1 kommentar:

anne branch sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.