fredag 26 augusti 2011

Boksläpp | Älskade Sthlm

I veckan damp mina två (köpta) exemplar av fotoboken Älskade Sthlm ner i brevlådan. Det handlar alltså om den bok som sammanställts av de 1000 bilder som skickades in till Fotomässan 2010's fototävling och utställning. 300 bilder ställdes ut, 362 bilder av 292 fotografer finns med i boken - två av dem är mina.

Jag skickade dock in tre bilder; En spegling av Hornsgatan, Sommar i stan och Gamla stan. Titlar påkomna i all hast när bilderna och anmälan mailades in. I boken finns ett generöst antal bilder från Gamla stan, men inte min. I den uppställningen hade min bild tillfört något, tycker jag. Men en trivial bild, om än somrig, på en röd cykel slank med i stället, förutom Hornsgatan som är ok.

För er som ännu inte gjort det, kan man provbläddra i en kort provversion av boken här!

Inga kommentarer: